KOMUNIKAT
STAROSTY MIELECKIEGO
z dnia 13 marca 2020 r.

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców Powiatu Mieleckiego na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) w celu zapobiegania rozprzestrzenianiu się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2 informuję:

1. W budynku Starostwa Powiatowego w Mielcu przy ul Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec od dnia 16 marca 2020 r. sprawy załatwiane będą telefonicznie pod nr. tel. (17) 78 00 500, drogą pocztową lub poprzez e-PUAP z wykorzystaniem formularza pismo ogólne do Urzędu oraz pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
W szczególnie uzasadnionych przypadkach osobiście za uprzednim zgłoszeniem telefonicznym i umówieniem terminu spotkania.
Składanie dokumentów odbywa się w Punkcie Podawczym znajdującym się na parterze Urzędu w godz. od 8.00-11.00.

2.Interesanci umówieni telefonicznie będą wpuszczani do budynku przez portiera po uzyskaniu informacji - kto?, do kogo?, i w jakim celu przybył? Następnie, zejdzie do nich pracownik danego wydziału/instytucji.

3. Kontakt z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Mielcu mającym siedzibę w Starostwie Powiatowym w Mielcu przy ul. Wyspiańskiego 6, będzie odbywał się wyłącznie telefoniczne pod nr tel. (17) 788 62 00, za pośrednictwem poczty tradycyjnej, poprzez e-PUAP oraz pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

4. W budynku Starostwa Powiatowego w Mielcu przy ul Sękowskiego 2b, 39-300 Mielec, w którym mieści się Wydział Komunikacji od dnia 16 marca 2020 r. do odwołania obsługa stron będzie się odbywać po wcześniejszej rejestracji telefonicznej na wyznaczoną godzinę w danym dniu. Rezerwacji telefonicznej można dokonać pod numerami telefonów:

(17) 78 00 424
Dotychczasowy bilet „A”:
sprawy rejestracji pojazdów.
Rezerwacja internetowa pozostaje bez zmian.


Dotychczasowy bilet „B”:
- wyrejestrowanie pojazdu,
- zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu,
- wtórnik tablicy,
- dodatkowa tablica rejestracyjna,
- zaświadczenia.


(17) 78 00 447

Dotychczasowy bilet „C”:
- odbiór stałych dowodów rejestracyjnych,
- wpisanie adnotacji "HAK, "GAZ", "VAT",
- dopisanie i wykreślenie współwłaściciela,
- wtórnik nalepki kontrolnej.

Zaleca się by odbiór stałych dowodów rejestracyjnych oraz złożenie zawiadomienia o zbyciu/nabyciu pojazdu odbywało się drogą pocztową po wcześniejszym przesłaniu na adres Starostwa odpowiednich dokumentów oraz wskazania zwrotnego adresu korespondencyjnego.

(17) 78 00 430

Dotychczasowy bilet „D” w sprawach:
- odbioru dokumentu prawa jazdy,
- złożenia wniosku o wydanie dokumentu prawa jazdy,
- odbioru dokumentu po zatrzymaniu/cofnięciu uprawnień kierowcy,
- wydania skierowania na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji,
- wydania profilu kandydata na kierowcę,
- złożenie wniosku i odbiór pozwolenia na pojazdy uprzywilejowane i prawo jazdy międzynarodowe.

5. Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna przy ul. Sękowskiego 2 b w Mielcu w dniach 16.03.2020 do 27.03.2020r. odwołuje wszystkie planowane wizyty, warsztaty oraz wszelkie terapie indywidualne. Sekretariat Poradni będzie otwarty od godz. 8.00 do 11.00.

6. W Punktach Nieodpłatnej Pomocy Prawnej porady będą udzielane jedynie w formie telefonicznej:

PUNKT I - NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ - Stowarzyszenie Trzeźwościowe „NOWE ŻYCIE”
• Radomyśl Wielki: poniedziałek, piątek od 8:00 do 13:00, środa od 8:00 do 13:30, tel. 014 686 50 77,
• Przecław: wtorek, czwartek od 8:00 do 13:00,– tel. 513 877 323 lub tel. 505 239 554.

PUNKT II - NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO - Fundacja „MASZ PRAWO”
• Padew Narodowa: wtorek, piątek od 14:00 do 19:00, środa od 10:00 do 15:00, tel. 608 362 422
Wadowice Górne:, wtorek, czwartek od 8:00 do 13:00, tel. 531 568 465

PUNKT III - NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA OBYWATELSKIEGO – Stowarzyszenie Wspierania Zasobów Ludzkich Nowy Horyzont
• Tuszów Narodowy: poniedziałek, środa, piątek od 8:00 do 14:00, tel. (17)7 774 37 24,
• Gawłuszowice: wtorek, czwartek od 14:00 do 20:00, tel. 665 764 827

PUNKT IV: NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ – radcy prawni
• Mielec: poniedziałek – piątek od 8:00 do 12:00, tel. (17) 780 05 58.

PUNKT V: NIEODPŁATNEJ POMOCY PRAWNEJ - adwokaci
• Mielec: poniedziałek – piątek od 12:00 do 16:00, tel. (17) 780 05 58.

7. Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności przy ul. Żeromskiego 34 w Mielcu informuje o odwołaniu posiedzeń składów orzekających zaplanowanych od dnia 16 marca 2020r. O nowym terminie komisji zainteresowani zostaną powiadomieni telefonicznie lub listownie.

8. Numery telefonów do wszystkich komórek organizacyjnych Starostwa znajdują się na stronie powiat-mielecki.pl. w zakładce kontakt. Zachęcam do wykorzystywania alternatywnego sposobu komunikacji z urzędem: przez ePUAP, wysyłając pisma/wnioski przez pocztę elektroniczną: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie.

Starosta Mielecki mając na uwadze bieżącą ocenę stanu zagrożenia chorobą zakaźną COVID-19 (koronawirusem) w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców Powiatu Mieleckiego i pracowników Starostwa oraz konieczność podejmowania profilaktycznych działań zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa apeluje do klientów/petentów Starostwa Powiatowego w Mielcu oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Mieleckiego o dostosowanie się do powyższych wskazówek.

Starosta Powiatu Mieleckiego

Stanisław Lonczak