Jak już informowaliśmy podczas XX sesji Rady Miejskiej w Mielcu w dniu 24.04.2020 r., na wniosek Prezydenta Miasta Mielca Jacka Wiśniewskiego, przyjęte zostały uchwały, na mocy których mieleccy przedsiębiorcy mogą skorzystać z dodatkowych form wsparcia w związku z obowiązującym na terenie kraju stanem epidemii.
Są to zwolnienia z podatku od nieruchomości i przedłużenia terminów płatności rat podatku od nieruchomości.
Można już składać wymagane dokumenty (wnioski, formularze itp.) do których linki publikujemy poniżej.
- Zwolnienie z podatku od nieruchomości: gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Ze zwolnienia mogą skorzystać przedsiębiorcy, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych w powodu COVID-19, prowadzący działalność:
- polegającą na przygotowywaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach lub gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu (PKD 56.10.A)
- związaną z organizacją, promocją lub zarządzaniem imprezami, takimi jak targi, wystawy, kongresy, konferencje, spotkania, włączając działalności polegające na zarządzaniu i dostarczaniu pracowników do obsługi terenów i obiektów, w których te imprezy mają miejsce (PKD 82.30.Z)
- twórczą związaną z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki (PKD 90.0)
- związaną z projekcją filmów lub nagrań wideo w kinach, na otwartym powietrzu lub w pozostałych miejscach oraz działalności klubów filmowych (PKD 59.14.Z)
- związaną z konsumpcją i podawaniem napojów (PKD.56.30)
- związaną z fryzjerstwem i pozostałymi zabiegami kosmetycznymi (PKD 96.02.Z)
- związaną z działalnością salonów tatuażu i piercingu (PKD 96.09.Z)
- usługową związaną z poprawą kondycji fizycznej (96.04.Z)
- związaną ze sportem, rozrywkową i rekreacyjną (PKD 93.0), w szczególności polegającą na prowadzeniu miejsc spotkań, klubów, w tym klubów tanecznych i klubów nocnych oraz basenów, siłowni, klubów fitness
- związaną z prowadzeniem usług hotelarskich w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 238 oraz z 2020 r. poz. 374 i 568).
Zwolnienie dotyczy podatku od nieruchomości należnego za okres kwiecień, maj i czerwiec 2020 roku, których terminy płatności upływają odpowiednio w kwietniu, maju i czerwcu 2020 r.
Za pogorszenie płynności finansowej, uznaje się spadek obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 polegający na spadku sprzedaży towarów lub usług, w ujęciu ilościowym lub wartościowym:
- nie mniej niż o 15%, obliczony jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia 30 czerwca 2020 r., w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego,
lub
- nie mniej niż 25% obliczony jako stosunek obrotów z dowolnie wskazanego miesiąca kalendarzowego, przypadającego po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia 30 czerwca 2020 r., w porównaniu do obrotów z miesiąca poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
Przedsiębiorca zobowiązany jest do przedłożenia:
1) deklaracji na podatek od nieruchomości (DN-1) lub informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych (IN-1) wraz z załącznikami (Pliki:
DN-1
,ZDN-1
,ZDN-2
orazIN-1
,ZIN-1
,ZIN-2
,ZIN-3
)2) oświadczenia przedsiębiorcy (Plik:
Oświadczenie Przedsiębiorcy Zwolnienie
)3) formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (Plik:
Formularz 1
)
https://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/legalact/2020/1964/
– link do uchwały
Oświadczenie wraz z załącznikami można:
- przesyłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39- 000 Mielec,
- umieszczać w skrzynce korespondencyjnej umieszczonej na barierce przy wejściu głównym do Urzędu Miejskiego,
- przesyłać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP.
- Przedłużenie terminów płatności rat podatku od nieruchomości wskazanym grupom przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID – 19.
Przedłużenie terminu płatności rat podatku od nieruchomości za 2020 rok odbywa się w następujący sposób:
1) terminy płatności rat podatku od nieruchomości od osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej:
- a) przypadające na dzień 15 maja 2020 r. przedłuża się do dnia 31 sierpnia 2020 r.;
- b) przypadające na dzień 15 czerwca 2020 r. przedłuża do dnia 30 września 2020 r.
2) termin płatności rat podatku od nieruchomości od osób fizycznych przypadający na dzień 15 maja 2020 r. przedłuża się do dnia 30 września 2020 r.
Przedłużenie terminów płatności rat podatku od nieruchomości dotyczy przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19 i którzy prowadzą działalność innego rodzaju niż określona we właściwej uchwale Rady Miejskiej w Mielcu w sprawie wprowadzenia zwolnień z podatku od nieruchomości grupom przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.
Za pogorszenie płynności finansowej uznaje się spadek obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 polegający na sprzedaży towarów lub usług, w ujęciu ilościowym lub wartościowym:
1) nie mniej niż o 15%, obliczony jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia 30 kwietnia 2020 r., w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego,
lub
2) nie mniej niż 25% obliczony jako stosunek obrotów z dowolnie wskazanego miesiąca kalendarzowego, przypadającego po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia 30 kwietnia 2020 r., w porównaniu do obrotów z miesiąca poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
Przedsiębiorca zobowiązany jest do przedłożenia przed upływem terminów płatności poszczególnych rat podatku:
1) oświadczenia (Plik:
Oświadczenie przedsiębiorcy Przedłużenie terminu
)2) formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (Plik:
Formularz 2
)
Oświadczenie wraz z formularzem można:
- przesyłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39- 000 Mielec,
- umieszczać w skrzynce korespondencyjnej umieszczonej na barierce przy wejściu głównym do Urzędu Miejskiego,
- przesyłać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP.
https://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/legalact/2020/1965/
– link do uchwały
Organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mogą ubiegać się o:
- Zwolnienie z podatku od nieruchomości: gruntów, budynków i budowli
Zwolnienie dotyczy podatku od nieruchomości należnego za okres kwiecień, maj i czerwiec 2020 roku, których terminy płatności upływają odpowiednio w kwietniu, maju i czerwcu 2020 r.
Zwolnienie dotyczy:
1) organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz
2) podmiotów wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, o której mowa w pkt 1,
– których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.
Za pogorszenie płynności finansowej uznaje się zmniejszenie przychodów z tej działalności nie mniej niż o 20 %, obliczone jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia 30 czerwca 2020 r., w porównaniu do łącznych przychodów z działalności statutowej z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.
Podmioty, o których mowa wyżej, zobowiązane są do przedłożenia:
1) deklaracji na podatek od nieruchomości (DN-1) wraz z załącznikami (Pliki:
DN-1
,ZDN-1
,ZDN-2
)2) oświadczenia (Plik:
Oświadczenie Organizacji Zwolnienie
).
https://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/legalact/2020/1964/
– link do uchwały
Oświadczenie wraz z deklaracją można:
- przesyłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39- 000 Mielec,
- umieszczać w skrzynce korespondencyjnej umieszczonej na barierce przy wejściu głównym do Urzędu Miejskiego,
- przesyłać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP.