Od siedmiu lat Gmina Miejska Mielec prowadzi akcję darmowego usuwania płyt eternitowych z terenu miasta Mielca. W sumie od 2013 roku do końca 2018 r. usunięto 495 ton szkodliwego dla zdrowia eternitu i płyt zawierających azbest z terenu 379 nieruchomości objętych tą akcją.

Mieszkańcy posiadający „eternitowe” dachy na domach prywatnych, bądź np. altanach na działkach ogrodowych w dalszym ciągu mogą nieodpłatnie skorzystać z możliwości pozbycia się szkodliwych materiałów azbestowych.

Do 17 maja 2019 r., zostało złożonych 26 wniosków w tym 14 na demontaż w łącznej ilości 1285 m² (co daje około 14 ton) oraz w ramach odbioru z 12 posesji w ilości 1993 m² (około 21 ton).

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do składania wniosków, jednocześnie informując, że odbiór, demontaż oraz transport i utylizacja są całkowicie finansowane z budżetu Gminy Miejskiej Mielec. Wnioski można składać do 15 listopada 2019 r.

Kosztem, który ponosi mieszkaniec jest zakup nowego pokrycia dachowego i jego montaż. Ilości wnioskowanych do demontażu i odbioru wyrobów azbestowych są szacowane. Praktyka ostatnich lat pokazuje, że te ilości w rzeczywistości są dużo większe (przeważnie dwukrotnie).

Informujemy, że przy podawaniu ilości wyrobów w m², należy zastosować obliczenie według którego 1 m płyty to 1,4 m², natomiast zakładka to ok. 20 cm – np. 20 płyt x 1,4 = 28 m².

Wnioski można pobrać na stronie internetowej www.mielec.pl oraz w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Żeromskiego 23 (za KPP Policji) w pokoju 17 (I piętro), a także w biurze podawczym (budynek UM – Żeromskiego 26)

Wypełnione wnioski należy złożyć w budynku UM, ul. Żeromskiego 26 (biuro podawcze).

Informacje dodatkowe można uzyskać pod nr tel. 17 78 88 528.

 

Edward Tabor
Data publikacji: