UM Mielec: WAŻNA INFORMACJA DLA WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE MIASTA MIELCA

3 min czytania

WAŻNA INFORMACJA DLA WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NIEZAMIESZKAŁYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE MIASTA MIELCA.

W związku ze zmianami przepisów dotyczących gospodarki odpadami, od 1 kwietnia 2020 r. zmieniają się zasady odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne. W myśl art. 6c ust. 2c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach , przystąpienie właściciela nieruchomości niezamieszkałej do zorganizowanego przez gminę systemu gospodarowania odpadami komunalnymi jest dobrowolne i następuje na podstawie zgody właściciela nieruchomości wyrażonej w formie pisemnej.

PODMIOTY OBJĘTE GMINNYM SYSTEMEM

W przypadku wyrażenia chęci, aby od 1 kwietnia 2020 r. odpady komunalne były odbierane przez Gminę Miejską Mielec, do tutejszego urzędu należy złożyć w terminie od 18 marca do 30 marca 2020 r. pisemną zgodę na przystąpienie do systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Brak pisemnego oświadczenia będzie równoznaczny z zaprzestaniem od 1 kwietnia 2020 r. odbioru odpadów komunalnych przez gminę z nieruchomości.

**UWAGA! Oświadczenie należy przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej: platformy

e-PUAP (****

) lub Gov.pl (

****) wykorzystując formularz pisma ogólnego (wymagany jest podpis elektroniczny lub profil zaufany). Ze względu na zaistniałe szczególne okoliczności związane z zagrożeniem zdrowia i życia dopuszcza się wysłanie oświadczenia

o przystąpieniu do gminnego systemu poprzez e-mail na adres: ****

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

**(skan własnoręcznie podpisanego oświadczenia), oryginał dokumentu należy przesłać do Urzędu Miejskiego w Mielcu pocztą.

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych pozostający w gminnym systemie, którzy do tej pory deklarowali nieselektywny sposób gromadzenia odpadów komunalnych zobowiązani są do złożenia nowych deklaracji ze wskazaniem stawki opłaty obowiązującej dla zbiórki selektywnej (wzór deklaracji:

mielec.pl/deklaracja-wysokosci-oplaty-za-gospodarowanie-odpadami-komunalnymi/

INDYWIDUALNE UMOWY

Właściciele nieruchomości, którzy nie przystąpią do gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi zobowiązani są do zawarcia od dnia 1 kwietnia 2020 r. indywidualnej umowy na obiór i zagospodarowanie odpadów z podmiotem wpisanym do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Lista podmiotów wpisanych do rejestru zamieszczona jest na stronie internetowej miasta Mielca:

mielec.pl/wp-content/uploads/Rejestr-dzia%c5%82alno%c5%9bci-regulowanej-w-zakresie-odbierania-odpad%c3%b3w-komunalnych-od-w%c5%82a%c5%9bcicieli-nieruchomo%c5%9bci-na-rok-2020.pdf

Zgodnie z art. 6 ust. 5a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku, prezydent prowadzi kontrole posiadanych przez właścicieli umów na odbiór odpadów komunalnych, dowodów uiszczania opłat za usługi lub inny sposób udokumentowania wykonania ustawowych obowiązków. O zawarciu umowy na odbiór odpadów komunalnych właściciel nieruchomości niezamieszkałej ma obowiązek poinformować Prezydenta Miasta Mielca.

UWAGA Od 01 kwietnia 2020 r. segregacja odpadów jest obowiązkowa dla wszystkich właścicieli nieruchomości.

**** Właściciele wszystkich nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do zbierania odpadów komunalnych zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Mielec.

Dodatkowych informacji w tym zakresie udzielają pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami w Urzędzie Miejskim w Mielcu tel. 17 787 42 72, 17 787 42 73, 17 787 42 74.

Urząd Miejski w Mielcu,

mielec.pl/wazna-informacja-dla-wlascicieli-nieruchomosci-niezamieszkalych-polozonych-na-terenie-miasta-mielca/

Autor: krystian