Na początku lutego w mieleckich szkołach podstawowych i ponadpodstawowych odbędą wybory do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mielcu.

Uchwałę o utworzeniu swojego młodzieżowego odpowiednika w celu wspierania i upowszechniania idei samorządowej wśród mieleckiej młodzieży i zwiększenia zaangażowania młodych ludzi w sprawy publiczne, Rada Miejska podjęła na sesji we wrześniu ubiegłego roku.

Radni miejscy i urzędnicy często potrzebują wymienić poglądy z różnymi osobami na temat swoich pomysłów i rozwiązań ważnych problemów. Rolą Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mielcu będzie wyrażenie opinii na temat spraw dotyczących młodych ludzi, które są planowane przez władze lokalne, czyli przez Prezydenta Miasta Mielca i Radę Miejską w Mielcu.

Taki dialog pomiędzy młodzieżą a przedstawicielami władz lokalnych pomaga lepiej zrozumieć potrzeby młodych ludzi i tym samym pozwala podjąć właściwe decyzje. Dlatego ważne jest, by członkowie Młodzieżowej Rady Miejskiej interesowali się sprawami miasta Mielca, bo ich zadaniem będzie doradzanie władzom miejskim w sprawach dotyczących młodych ludzi.

W skład Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mielcu wejdzie 25 radnych, wybieranych w mieleckich szkołach podstawowych (z klas IV-VIII) i ponadpodstawowych oraz w szkołach niepublicznych. Mogą to być osoby w wieku od 13 do 18 lat, którzy są mieszkańcami miasta Mielca. Uczniowie wybierają jednego lub dwóch przedstawicieli spośród zgłoszonych kandydatów w głosowaniu tajnym, czyli na kartach do głosowania. Zgłaszanie kandydatów dokonuje się na krótkim formularzu. Każdy kandydat musi uzyskać poparcie co najmniej 30 uczniów szkoły, w której kandyduje.

Rada obraduje na sesjach zwoływanych przez Przewodniczącego Młodzieżowej Rady Miejskiej w miarę potrzeby, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał. W trakcie posiedzeń Młodzieżowa Rada Miejska będzie debatować, inicjować działania, doradzać władzom i wyrażać swoje zdanie na temat decyzji, których skutki dotyczą młodych ludzi.

Więcej informacji na temat Młodzieżowej Rady Miejskiej przedstawimy osobom zainteresowanym i kandydatom na spotkaniu online w dniu 19 stycznia 2022 r. o godz. 17:30. Link do spotkania zostanie udostępniony poprzez szkoły.

Wzór formularza wraz z niezbędnymi oświadczeniami oraz listą poparcia dostępny jest na stronie internetowej szkoły lub w sekretariacie szkoły. Formularz zgłoszeniowy należy złożyć do dnia 21 stycznia 2022 r. (czwartek) w sekretariacie danej szkoły.

Następnie od 26 stycznia 2022 r. do dnia przed wyborami w szkole kandydaci mogą prowadzić kampanię wyborczą, czyli mogą przedstawiać swój program wyborczy, wywieszać plakaty, rozdawać ulotki informacyjne. Wyniki głosowania zostaną ogłoszone po przeliczeniu głosów przez Szkolną Komisję Wyborczą.




Edward Tabor
Data publikacji: