Powiat Mielec: Szkolenie dla organizacji pozarządowych

2 min czytania
Powiat Mielec:                          Szkolenie dla organizacji pozarządowych

SZKOLENIE
Dla organizacji pozarządowych z terenu powiatu mieleckiego - zmiana druków ofert, umów
i sprawozdań w warunkach nowelizacji ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie

Adresaci:

członkowie organizacji pozarządowych z terenu powiatu mieleckiego

Data szkolenia:

1 kwietnia 2019 roku godz. 15:30

Zgłoszenia:

Ze względu na ograniczona ilość miejsc zgłoszenia przyjmujemy do 28 marca 2019 roku do godz. 1200 na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Prosimy o zgłaszanie jednego przedstawiciela organizacji pozarządowej.

Miejsce Szkolenie:

Sala obrad Starostwa Powiatowego w Mielcu (I piętro), ul. Wyspiańskiego 6, 39 300 Mielec

Cel szkolenia:

Nabycie umiejętności i praktycznej wiedzy z zakresu przekazywania i rozliczania dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego. Omówienie zmian jakie nastąpiły we wzorach ofert, umów i sprawozdaniach do konkursów
i małych grantów.

Prowadzący:

Artur Gluziński- zajmuje się zagadnieniami współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi. Pracował w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Wykładowca akademicki, doświadczony szkoleniowiec. Autor książki Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Wyd. DIFIN). Szkolił także inspektorów kontroli RIO.

Program:

1. Procedura otwartego konkursu ofert - ogłoszenie konkursu i elementy niezbędne i fakultatywne.
2. Omówienie elementów druku oferty
· Jak przygotować ofertę: opis działań, potrzeb i rezultatów, wskaźniki i mierzenie rezultatów,
· zasady konstrukcji budżetu zadania,
3. Umowa realizacji zadania publicznego:
· zasady i terminy ponoszenia wydatków, przesuwania między pozycjami/kategoriami kosztorysu,
· przekazywanie środków jednorazowym przelewem i transzami,
· prowadzenie dokumentacji związanej z zadaniem księgowość, opis faktur i zasady odpowiedzialności za nie prowadzenie księgowości,
· rozliczenie wkładu osobowego i rzeczowego,
· procedura zwrotu dotacji,
· inne wymogi wprowadzone przez umowę,
· załączniki do umowy.
4. Sprawozdanie z realizacji zadania:
· Elementy sprawozdania,
· Sprawozdanie częściowe i końcowe,
· Rozliczenie części merytorycznej i finansowej,
· Rozliczenie rezultatów
· Złączniki do sprawozdania,
5. Omówienie procedury oraz druków oferty i sprawozdania stosowanych do trybu art. 19 a małych grantów.

powiat-mielecki.pl/aktualnosci/szkolenie-dla-organizacji-pozarzadowychh-649.html

Autor: krystian