Pozycjonowanie stron internetowych to kluczowy element marketingu internetowego. Jest ona ważna, ponieważ jest to pierwsza rzecz, którą widzą potencjalni klienci, gdy szukają Twojej firmy w Internecie. Jeśli masz źle zoptymalizowaną stronę internetową lub stronę organizacji, możesz przegapić wiele nowych leadów i klientów. Nawet jeśli jesteś świadomy znaczenia SEO i wiesz, co należy zrobić, aby zoptymalizować witrynę i strony, wdrożenie wszystkich tych zmian konsekwentnie w całej witrynie może być wyzwaniem. W SEO jest wiele ruchomych elementów, dlatego firmom często trudno jest zoptymalizować swoje witryny bez pomocy agencji marketingu cyfrowego lub konsultanta. Oto kilka pomocnych wskazówek, jak można poprawić SEO swojej witryny, aby uzyskać lepsze wyniki.
Upewnij się, że Twoja witryna ma responsywny projekt.
Jeśli odwiedzający spróbuje wejść na Twoją stronę na urządzeniu mobilnym i okaże się, że nie działa ona poprawnie, może zrezygnować i poszukać innej firmy, która ma stronę przyjazną dla urządzeń mobilnych. Zmień rozmiar obrazów na stronie, przetestuj witrynę na urządzeniach mobilnych i upewnij się, że strona ładuje się szybko i łatwo na każdym urządzeniu. Jeśli Twoja strona nie jest responsywna, tracisz około 44% potencjalnych klientów i ruchu z wyszukiwarek.
Używaj opisowych, dokładnych tytułów stron.
Tytuł strony jest pierwszą rzeczą, jaką widzi odwiedzający po kliknięciu na link do Twojej witryny. Jest to również to, co pokazuje się w wynikach wyszukiwarki. Tytuł strony powinien być krótki, opisowy i zawierać docelowe słowo kluczowe. Tytuł powinien mieć od 70 do 80 znaków, aby był widoczny w Google i innych wyszukiwarkach. Tworząc strony w witrynie, pamiętaj o nadaniu im odpowiednich nazw. Nie nazywaj stron tylko po tym, co się na nich znajduje, ale po temacie strony. Na przykład, jeśli masz stronę "O nas", nie nazywaj jej "O nas", ale "Informacje o firmie". Słowa kluczowe i frazy, których używasz w tytułach stron, podtytułach i treści, to te same słowa i frazy, których Google użyje do zidentyfikowania i określenia pozycji Twojej witryny w rankingu.
Pisz opisy meta z odpowiednią treścią.
Metaopis to wycinek tekstu, który pojawia się pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania. Jest to okazja do przekonania potencjalnych klientów, aby kliknęli na link do Twojej strony. Upewnij się, że ten opis jest na tyle kuszący i zachęcający, aby kliknąć na link do Twojej firmy. Jeśli meta opis brzmi "Nasza firma zapewnia najlepszą obsługę klienta", nie przyciągnie to nikogo i nie sprawi, że będzie chciał kliknąć na Twoją stronę. Jeśli, jednak, twój opis był coś w rodzaju "Jesteśmy certyfikowanych techników, którzy oferują 24/7 Wsparcie dla wszystkich Twoich potrzeb naprawy komputera", to byłoby o wiele bardziej atrakcyjne, aby kliknąć na. Wyszukiwarka Google bierze pod uwagę słowa użyte w opisie meta oraz w tytule strony jako czynnik rankingowy. Jeśli metaopis jest dobrze napisany, przyciągnie czytelników na Twoją stronę i pomoże Ci zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Stosuj strategie marketingowe HTML.
Istnieją pewne strategie marketingowe HTML na pozycjonowanie stron internetowych, które mogą pomóc w zwiększeniu widoczności Twojej strony w wyszukiwarkach. Nagłówki, pogrubione słowa, listy i podnagłówki to świetne sposoby na zwrócenie uwagi na najważniejsze części treści i wyróżnienie ich. W razie potrzeby tekst należy powiększyć i pogrubić. Jeśli na stronie znajduje się obrazek lub grafika w tle, tekst powinien być od niego większy, aby przyciągał uwagę czytelników, a także wyszukiwarek. Upewnij się, że użyłeś odpowiednich słów kluczowych w tytule strony i podtytułach oraz że pojawiają się one w treści. Nie nadużywaj ich, ale upewnij się, że są tam obecne.