UM Mielec: LEKCJA JUTRA!
Lekcja jutra!
Jak stworzyć lekcję idealną, dobrze się bawić, a przy tym pomóc słabszym uczniom? O tym najlepiej wiedzą uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Mielcu , **którzy w sobotę, 19 XI 2022r. wygrali konkurs
Edu” w kategorii przedmioty humanistyczne.**
Rywalizacja została zorganizowana przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w ramach większego wydarzenia jakim jest HackYeah powered by GovTech 2022” i miała charakter ogólnopolski. Konkurs zrealizowany był w krakowskiej Tauron Arenie. Do finału dostało się 18 grup z całej Polski.
Na przygotowanie uczniów do konkursu mieliśmy niewiele czasu. Postanowiliśmy jednak przystąpić do rywalizacji mówi Andrzej Strzępka, nauczyciel informatyki i opiekun.
Tegorocznym wyzwaniem podczas
była praca nt.Moja lekcja w szkole jutra.” Zadanie polegało na stworzeniu przez uczniów projektu wymarzonej lekcji z wykorzystaniem sprzętu z katalogu wyposażenia Laboratoriów Przyszłości, którego szkoła jest beneficjentem.
** Postanowiliśmy połączyć nauczanie języka polskiego z technikami informatycznymi** mówi Joanna Tarnowska-Leyko, polonista, opiekun zwycięskiej grupy. Od dłuższego czasu w szkole staramy się wiązać te dwa pozornie niezwiązane ze sobą przedmioty. Stąd też nasza decyzja o udziale w konkursie. Widzimy, że nowoczesne technologie bardzo pomagają nam w tych działaniach dodaje.
Zadanie, jakie mieli postawione przed sobą uczniowie, nie należało do łatwych, tu liczyła się kreatywność, podejście do wymyślonego przez siebie tematu oraz realizacja.
Postawiliśmy na lekcję powtórkową przed egzaminem 8-klasisty. Jako że mamy rok polskiego romantyzmu, postanowiliśmy stworzyć świat mickiewiczowskiej Świtezianki” w grze Minecraft mówi Julia Dziurkiewicz, uczennica 8 klasy.
Obok stworzenia świata ballady w grze uczniowie pomyśleli również o swoich rówieśnikach z różnymi problemami w nauce.
Chcieliśmy ułatwić zrozumienie tekstów literackich naszym rówieśnikom m.in. z autyzmem, czy problemami skupienia uwagi, którzy mają trudności ze zrozumieniem czytanych tekstów. Mamy takie osoby w naszym środowisku i to dla nich stworzyliśmy działania tłumaczy Wojtek Krawiec, uczeń.
Takie posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę”. Uczniowie podeszli do swojego tematu wielowymiarowo. Obok stworzenia świata lektury w grze, wykorzystali również okulary wiralowe, by przenieść się w świat ballady, a dla uczniów z zaburzeniami sensorycznymi i słabowidzącymi przygotowali figurki postaci wydrukowane w drukarce 3D.
Presja czasu działała na nas bardzo mobilizująco. Pierwszy raz również działaliśmy w takiej grupie razem. Okazało się, że świetnie ze sobą współpracujemy oraz rozumiemy się, czego efektem jest nasz wspólny sukces i wygrana, której się nie spodziewaliśmy mówi Karol Pyzikiewicz.
Zwycięska grupa z Tauron Areny w Krakowie wyjechała z główną wygraną, jaką były komputery wysokiej klasy dla każdego z uczestników.
Urząd Miejski w Mielcu,
mielec.pl/lekcja-jutra/
Autor: krystian