UM Mielec: Pomoc dla przedsiębiorców

4 min czytania

Pomoc dla przedsiębiorców

Podczas sesji Rady Miejskiej w Mielcu, która odbyła się w dniu 26 listopada 2020 r., przyjęta została kolejna uchwała, na mocy której mieleccy przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z dodatkowej formy wsparcia w związku z obowiązującym na terenie kraju stanem epidemii.

  1. Przedsiębiorcymogą ubiegać się o zwolnienie z podatku od nieruchomości: gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Ze zwolnienia mogą skorzystać przedsiębiorcy, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych w powodu COVID-19, prowadzący działalność:

  • polegającą na przygotowywaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach lub gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu (PKD 56.10.A);
  • twórczą związaną z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki (PKD 90.0);
  • związaną z projekcją filmów lub nagrań wideo w kinach, na otwartym powietrzu lub w pozostałych miejscach oraz działalności klubów filmowych (PKD 59.14.Z);
  • związaną z konsumpcją i podawaniem napojów (PKD.56.30);
  • usługową związaną z poprawą kondycji fizycznej (96.04.Z);
  • związaną ze sportem, rozrywkową i rekreacyjną (PKD 93.0), w szczególności polegającą na prowadzeniu miejsc spotkań, klubów, w tym klubów tanecznych i klubów nocnych oraz basenów, siłowni, klubów fitness;
  • związaną z prowadzeniem usług hotelarskich w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 238 oraz z 2020 r. poz. 374 i 568).

Zwolnienie dotyczy podatku od nieruchomości należnego za okres listopad i grudzień 2020 roku.

Za pogorszenie płynności finansowej, uznaje się spadek obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 polegający na spadku sprzedaży towarów lub usług, w ujęciu ilościowym lub wartościowym:

  • nie mniej niż o 15%, obliczony jako stosunek łącznych obrotów z miesięcy

październik-listopad 2020 r. w porównaniu do łącznych obrotów z miesięcy
październik-listopad 2019 r.; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego,

  • nie mniej niż 25% obliczony jako stosunek obrotów z dowolnie wskazanego miesiąca kalendarzowego, przypadającego po dniu 1 października 2020 r. do dnia

31 grudnia 2020 r., w porównaniu do obrotów z miesiąca poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.

Przedsiębiorca zobowiązany jest do przedłożenia:

  • OSOBA PRAWNA deklaracji na podatek od nieruchomości wraz z załącznikami (

OSOBA FIZYCZNA PROWADZĄCA DZIAŁALNOŚC GOSPODARCZĄ informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych wraz z załącznikami (

oświadczenia przedsiębiorcy;

formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną związaną z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 oraz jej skutków.

Uchwała NR XXVI/277/2020 Rady Miejskiej w Mielcu z dnia 26.11.2020 r.

Oświadczenie wraz z załącznikami można:

  • przesłać pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26,

39-300 Mielec;

  • złożyć w Urzędzie Miejskim w Mielcu, w pokoju nr 37, 38 lub 47;
  • umieścić w skrzynce korespondencyjnej umieszczonej na barierce przy wejściu głównym do Urzędu Miejskiego;
  • przesłać za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP.
  1. Organizacje pozarządowe oraz podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego mogą ubiegać się o z****wolnienie z podatku od nieruchomości: gruntów, budynków i budowli.
  1. organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, oraz

  2. podmiotów wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, o której mowa w pkt 1,

których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.

Za pogorszenie płynności finansowej uznaje się zmniejszenie przychodów z tej działalności nie mniej niż o 20 %, obliczone jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych, przypadających w okresie po dniu 1 października 2020 r. do dnia 31 grudnia 2020 r., w porównaniu do łącznych przychodów z działalności statutowej z analogicznych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego; za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych, w przypadku gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego, to jest w dniu innym niż pierwszy dzień danego miesiąca kalendarzowego.

Podmioty, o których mowa wyżej, zobowiązane są do przedłożenia:

  1. deklaracji na podatek od nieruchomości wraz z załącznikami (

Oświadczenie organizacji

Urząd Miejski w Mielcu,

mielec.pl/pomoc-dla-przedsiebiorcow/

Autor: krystian