
Od 8 listopada 2021 r. nowe dowody osobiste z drugą cechą biometryczną. Ze względu na wprowadzanie zmian w systemie w dniu 5 listopada 2021 r. o godzinie 12:00 dostęp do Rejestru Dowodów Osobistych będzie zablokowany!
Od poniedziałku, 8 listopada 2021 r., będzie już można składać wnioski o dowód osobisty według nowych regulacji. Od tego dnia w warstwie elektronicznej dowodów osobistych zamieszczane będą odciski palców. Do warstwy graficznej dowodu osobistego powróci również podpis posiadacza.
Dowody osobiste wydane przed dniem wejścia w życie ustawy (przed 7 listopada 2021 r.) zachowują ważność na okres, na jaki zostały wydane. Nie będzie zatem konieczności wymiany dotychczas posiadanych dokumentów. Wszystkie wnioski o wydanie dowodu osobistego przyjęte w urzędzie do dnia 5 listopada 2021 r. będą zrealizowane na podstawie dotychczasowych przepisów.
Ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wydanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców, Departament Spraw Obywatelskich MSWiA przekazał informację o planowanym zablokowaniu w dniu 5 listopada 2021 r. o godzinie 12:00 dostępu do Rejestru Dowodów Osobistych. W związku z tym sprawy związane z przyjęciem wniosku, odebraniem spersonalizowanego dowodu osobistego, zgłoszeniem utraty oraz inne sprawy związane z dowodami osobistymi będą realizowane w Urzędzie Miejskim w Mielcu w dniu 5 listopada br. wyłącznie do godziny 12:00.
⠀
⠀
⠀