NABÓR UZUPEŁNIAJĄCY 2023

DOFINANSOWANIE UNIJNE DO INSTALACJI FOTOWOLTAICZNYCH
DLA MIESZKAŃCÓW

Szanowni Państwo !!!

W związku z unieważnieniem postępowań na solary, kotły oraz pompy ciepła i „uwolnieniem” się instalacji w Projekcie, Prezydent Miasta Mielca ogłasza nabór uzupełniający uczestników Projektu pn. Poprawa jakości powietrza poprzez montaż instalacji OZE w gospodarstwach domowych z terenu Gminy Miejskiej Mielec.

Nabór dotyczy ok. 100 instalacji fotowoltaicznych o mocach:

  • Instalacja fotowoltaiczna o mocy ok. 2,31 kWp (6 paneli)
  • Instalacja fotowoltaiczna o mocy ok. 3,3 kWp (8 paneli)
  • Instalacja fotowoltaiczna o mocy ok. 4,62 kWp (11 paneli)

Nabór Deklaracji od Mieszkańców prowadzony będzie w terminie
od dnia 22 kwietnia (sobota pracująca w UM) do 19 maja 2023 r.

Deklaracje należy składać w głównym budynku Urzędu Miejskiego w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, pokój 32 (II piętro)

SOBOTA 22.04.2023 08.00 – 14.00

W pozostałe dni od poniedziałku do piątku w godzinach
od 8:00 do 15:30.

O zakwalifikowaniu do Projektu decyduje KOLEJNOŚĆ ZGŁOSZEŃ do momentu wyczerpania dostępnych instalacji.

Instalacje mają zostać wykonane do końca 2023 roku.

W sytuacji, gdy w dniu 19.05.2023 r. do godziny 15:30 nie zgłosi się wystarczająca liczba Uczestników Projektu, zastrzega się prawo ustanowienia dodatkowych terminów składania Deklaracji. O tym fakcie Mieszkańcy zostaną poinformowani przez stronę internetową

www.mielec.pl/

w zakładce Aktualności oraz na stronie FB.

Osoby, które nie zostaną zakwalifikowane do Projektu, zostaną zapisane na listę rezerwową Uczestników Projektu zgodnie z kolejnością zgłoszeń i będą mogły wziąć udział w Projekcie, w przypadku rezygnacji Uczestnika z listy podstawowej. W miejsce Uczestnika z listy podstawowej zostanie wybrany pierwszy w kolejności Uczestnik z listy rezerwowej, który zadeklarował chęć montażu instalacji fotowoltaicznej o takie samej mocy.

UWAGA !!!!

W celu zachowania porządku, jedna osoba może złożyć deklaracje tylko dla jednej nieruchomości

Deklaracja może być dostarczona przez inną osobę niż wnioskodawca, niemniej jednak, jedna osoba może dostarczyć deklaracje tylko dla jednej nieruchomości.

Wszelkie informacje dotyczące Projektu są udzielane pod numerem telefonu: 505 434 529

Poniżej dokumenty do pobrania:

DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROJEKCIE – nabór uzupełniający 2023

Załącznik nr 1 – oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis

Załącznik nr 2 – oświadczenie o wykorzystaniu energii produkowanej ze źródeł OZE

REGULAMIN – nabór uzupełniający 2023

Informujemy, że umowy w sprawie użyczenia nieruchomości oraz ustalenia wzajemnych zobowiązań organizacyjnych i finansowych związanych z realizacją Projektu z mieszkańcami, którzy znajdą się na liście podstawowej Projektu pn. „Poprawa jakości powietrza poprzez montaż instalacji OZE w gospodarstwach domowych z terenu Gminy Miejskiej Mielec”, będą podpisywane po wyborze wykonawcy i podpisaniu z nim umowy. W związku z takim terminem podpisania umowy, oraz zasadami przyjętymi w nowelizacji ustawy o odnawialnych źródłach energii, rozliczanie mocy z dostawcą, będzie już na nowych warunkach, tzw. „net-billing” (jeśli w danej nieruchomości zamontowana jest już fotowoltaika, to instalacja z dofinansowania będzie stanowiła jej rozbudowę i nie będzie wpływała na dotychczasowy tryb rozliczeń z dostawcą).

Zgodnie z zapisami Regulaminu przyjmowania deklaracji, uczestnikiem projektu może być osoba, która jest właścicielem/ współwłaścicielem/ użytkownikiem wieczystym nieruchomości, w której montowana będzie instalacja fotowoltaiczna i musi być w tej nieruchomości zameldowany.

W przypadku kilku współwłaścicieli, w tej nieruchomości musi być zameldowany przynajmniej jeden ze współwłaścicieli.

Ponadto właściciel, jak i żaden ze współwłaścicieli nie może posiadać zaległych zobowiązań finansowych z tytułu podatków i opłat lokalnych wobec Gminy Miejskiej Mielec (np. opłata za śmieci).

Bardzo prosimy o samodzielne zweryfikowanie czy spełniacie Państwo ww. wymagania i ewentualne niezwłoczne ich dopełnienie (oczywiście, jeśli sytuacja Państwa dotyczy).

O konkretnej dacie podpisania umowy zostaniecie Państwo poinformowani smsem z numeru telefonu: 505 434 529.

Brak uregulowania należności wobec GMM oraz dokonania meldunku do dnia poprzedzającego wyznaczoną w smsie datę podpisania umowy, będzie skutkował brakiem możliwości podpisania umowy, a tym samym uczestnictwa w Projekcie. Osoby takie będą wykreślane z listy uczestników Projektu, a „uwolnione” instalacje będą przyznawane osobom z listy rezerwowej.

O ostatecznym zakwalifikowaniu się do Projektu zostaniecie Państwo poinformowani odrębnym smsem.

W przypadku gdy nieruchomość, w której będą montowane instalacje posiada więcej niż jednego właściciela konieczne będzie wyznaczenie jednej osoby, która będzie reprezentowała wszystkich współwłaścicieli i podpisywała umowę z Gminą Miejską Mielec. Osoba taka będzie musiała dostarczyć w dniu podpisania umowy pełnomocnictwo do reprezentowania pozostałych współwłaścicieli.

Pełnomocnictwa muszą udzielić i pełnomocnictwo podpisać, wszyscy współwłaściciele nieruchomości widniejący w Księdze Wieczystej.

***

Pełnomocnictwo może zostać udzielone przez wszystkich współwłaścicieli jednym dokumentem (wzór dokumentu poniżej) albo większą ilością dokumentów, podpisanych przez współwłaściciela/li, udzielającego/ych pełnomocnictwa danym dokumentem.

Wzór PEŁNOMOCNICTWA współwłaściciele – jeden współwłaściciel

***

W przypadku, gdy jest jeden właściciel nieruchomości, ale z jakichś względów nie będzie mógł się stawić na podpisanie umowy, to umowa może zostać podpisana przez inną osobę, która będzie posiadać pełnomocnictwo podpisane przez właściciela nieruchomości.

Wzór PEŁNOMOCNICTWA właściciel – inna osoba

***

W przypadku gdy nieruchomość, w której będą montowane instalacje posiada więcej niż jednego właściciela, ale żaden ze współwłaścicieli z jakichś względów nie będzie mógł się stawić na podpisanie umowy, to umowa może zostać podpisana przez inną osobę, nie będącą współwłaścicielem nieruchomości. Osoba taka będzie musiała dostarczyć w dniu podpisania umowy pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich współwłaścicieli nieruchomości.

Wzór PEŁNOMOCNICTWA współwłaściciele – inna osoba

***

BARDZO PROSIMY O ZAPISANIE NUMERU 505 434 529 W SWOIM TELEFONIE,
GDYŻ Z TEGO NUMERU BĘDĄ PRZEKAZYWANE INFORMACJE DOTYCZĄCE KOLEJNYCH DZIAŁAŃ W PROJEKCIE.

UWAGA !!!

Informujemy, że wszystkie osoby, które złożyły Deklaracje w 2022 r. dotyczące montażu instalacji fotowoltaicznej i znalazły się na liście rezerwowej Projektu, zostaną zaproszone do podpisania umowy uczestnictwa w Projekcie, na taką moc instalacji, jaką wskazali w Deklaracji (nie ma potrzeby składania Deklaracji w obecnym naborze). O terminie podpisania umowy zostaną poinformowani smsem.

Jeśli natomiast Mieszkańcy będą chcieli inną moc instalacji, powinni złożyć nową Deklarację w naborze 2023 r.

18.04.2023

Łukasz Janyst
Data publikacji: