Uczniowie przekształcili teren szkoły w zieloną pracownię na świeżym powietrzu

1 min czytania
Uczniowie przekształcili teren szkoły w zieloną pracownię na świeżym powietrzu

W Mielcu młodzież z Energetyka zamieniła kawałek szkolnego podwórka w żywy ogród edukacyjny — projekt łączył praktyczne szkolenia, konkursy klasowe i wspólne nasadzenia, a za jego realizację odpowiadali uczniowie, nauczyciele i lokalni specjaliści. Dzięki grantowi stworzyli miejsce, które ma służyć lekcjom, przerwom i lokalnej bioróżnorodności.

  • Zespół Szkół im. prof. J. Groszkowskiego jako żywa pracownia
  • Nasadzenia, hotele dla owadów i codzienna opieka

Zespół Szkół im. prof. J. Groszkowskiego jako żywa pracownia

W ramach projektu „EKOrewolucja – zielone płuca Elektryka”, realizowanego w programie „Zielona Społeczność”, uczniowie przeszli serię szkoleń prowadzonych m.in. przez leśnika z Nadleśnictwa Tuszyma oraz specjalistów od ekologii i OZE. Te zajęcia dały młodzieży praktyczną wiedzę o roślinach miododajnych, roli zapylaczy i zasadach pielęgnacji zieleni. Najbardziej angażującym etapem był konkurs na projekt ogrodu — klasy rywalizowały, tworząc nazwy, logo i koncepcje układu przestrzeni.

Nasadzenia, hotele dla owadów i codzienna opieka

Po wyborze koncepcji społeczność szkolna porządkowała teren i wspólnie sadziła rośliny miododajne, krzewy ozdobne i zioła. Ustawiono też domki-hotele dla pszczół, by wspierać lokalną bioróżnorodność. Prace stały się okazją do integracji: uczniowie, nauczyciele i zaproszeni eksperci pracowali razem, a młodzież kontynuuje opiekę nad ogrodem po zakończeniu głównego projektu. Granty od Fundacji Enea ENEA – Energia Wspólnoty oraz wsparcie organizatorów programu pomogły przekształcić pomysł w trwałą, edukacyjną przestrzeń.

na podstawie: Starostwo Powiatowe w Mielcu.

Autor: krystian