Młodzi mistrzowie ortografii z gminy Radomyśl Wielki - triumf Katarzyny Dubiel

2 min czytania
Młodzi mistrzowie ortografii z gminy Radomyśl Wielki - triumf Katarzyny Dubiel

W sali Szkoły Podstawowej w Dąbrówce Wisłockiej panowała napięta cisza i skupienie - uczniowie łamali głowy nad trudnymi zasadami pisowni. Zmagania były okazją do świętowania precyzji i pracy nauczycieli z gminy Radomyśl Wielki. Dla wielu uczestników to nie tylko rywalizacja, ale też sposób na pokazanie pasji do języka. Organizatorem była szkoła w Dąbrówce Wisłockiej razem z nauczycielką Aliną Szot.

  • Gminny Konkurs Ortograficzny zebrał 21 najlepszych uczniów
  • Laureaci, nagrody i rola szkoły w kształtowaniu kompetencji

Gminny Konkurs Ortograficzny zebrał 21 najlepszych uczniów

W drugim etapie zmagań, który odbył się w Szkole Podstawowej w Dąbrówce Wisłockiej, wystartowało 21 uczniów wyłonionych podczas szkolnych eliminacji. Konkurs sprawdzał zarówno umiejętność uzupełniania tekstu, jak i znajomość zasad ortograficznych - uczestnicy rozwiązywali test i dyktando w formie tekstu z luką. Zmagania jurorów prowadziła komisja w składzie: Beata Wrzesień, Ewa Dolot, Beata Pleban, Małgorzata Warias-Labak, Wioletta Wałęga-Kwiek, Renata Mika i Alina Szot. Całe wydarzenie odbyło się 26 listopada.

Laureaci, nagrody i rola szkoły w kształtowaniu kompetencji

Najwyższe miejsce na podium zajęła Katarzyna Dubiel - reprezentantka ZSP w Partynia. Drugie miejsce przyznano Marlenie Irli z NSP Dulcza Mała, a trzecie wywalczyła Kinga Wrzesień z ZSP Partynia. Wyróżnienia otrzymały Weronika Nowak i Izabela Pierzchała z ZSP w Rudzie oraz Natasza Foremna ze Szkoły Podstawowej w Zdziarcu. Nagrody książkowe ufundował Dyrektor GZEAS Andrzej Przybyszewski, a wręczała je Joanna Wolak - dyrektor Szkoły Podstawowej w Dąbrówce Wisłockiej. Każdy z uczestników opuścił salę z pamiątkowym dyplomem.

Dla gospodarzy - nauczycieli i organizatorów podkreślenie roli poprawnej pisowni ma wymiar edukacyjny i wychowawczy. Inicjatywy takie jak ta pokazują, że inwestycja w konkursy przedmiotowe procentuje u dzieci pewnością siebie i lepszymi umiejętnościami szkolnymi.

Dla mieszkańców - to sygnał, że warto wspierać szkolne przedsięwzięcia i zachęcać młodsze pokolenie do udziału w podobnych inicjatywach. Konkursy ortograficzne to nie tylko rywalizacja - to także okazja do integracji szkół gminnych, promowania czytelnictwa i docenienia pracy nauczycieli.

na podstawie: Gmina Radomyśl Wielki.

Autor: krystian