Mikołajki z matematyką - rodziny mierzyły, ważyły i grały w Rudzie

2 min czytania
Mikołajki z matematyką - rodziny mierzyły, ważyły i grały w Rudzie

Podczas spotkania Mikołajkowo i matematycznie w Szkoła Podstawowa w Rudzie śmiech mieszał się z zadaniami i prostymi eksperymentami, które pokazywały, że liczby można dotknąć. Uczestnicy wyszli z sali z uśmiechami, nowymi umiejętnościami i gotowymi grami planszowymi stworzonymi przez uczniów. Impreza miała rodzinny charakter - obok dzieci pracowali rodzice, a całość odbyła się w ramach projektu ze wsparciem zewnętrznym.

  • W Rudzie rodziny zamieniły liczby w zabawę
  • Mikołajkowo i matematycznie - teleturniej, pomiary i interaktywne quizy
  • Co to daje uczniom i rodzinom - praktyczny wymiar spotkania

W Rudzie rodziny zamieniły liczby w zabawę

W spotkaniu, które odbyło się w Szkoła Podstawowa w Rudzie, udział wzięli uczniowie wraz z opiekunami. Organizatorem był projekt „Matematyka nie musi być ani trudna, ani nudna!”, dofinansowany przez Fundacja mBanku. Dzieci i rodzice wspólnie rozwiązywali zadania, mierzyli parametry i testowali przygotowane przez młodych autorów gry planszowe.

Mikołajkowo i matematycznie - teleturniej, pomiary i interaktywne quizy

W programie znalazła się matematyczna odmiana teleturnieju - rywalizowały dwie drużyny złożone z Uczniów i Rodziców. Uczestnicy odpowiadali na pytania łączące arytmetykę z przedmiotami codziennego życia, a poprawne odpowiedzi były nagradzane drobnymi upominkami. Potem każdy otrzymał kartę pracy i przeszedł do praktycznych zadań: mierzenia wzrostu, długości stopy, obwodu głowy, ważenia trzech jabłek oraz porównywania ciężaru różnych przedmiotów. Dzięki temu młodsi i starsi mogli zapoznać się z wagami szalkową, elektroniczną i uchylną oraz z miarkami i taśmami mierniczymi.

Na zakończenie uczestnicy sprawdzali wiedzę w interaktywnych quizach przygotowanych w programie Kahoot - element, który wywołał najwięcej emocji i chęć kontynuowania zabawy.

Co to daje uczniom i rodzinom - praktyczny wymiar spotkania

Zajęcia pokazały, że praca z prostymi przyrządami i gry edukacyjne pomagają zrozumieć pojęcia matematyczne lepiej niż suche zadania z książki. Rodziny mogły zobaczyć, jak w naturalny sposób wplatać liczenie i pomiary w codzienne czynności, a uczniowie - przetestować własne pomysły na edukacyjne gry. Dla szkoły i pedagogów to sygnał, że granty takie jak ten od Fundacja mBanku warto wykorzystywać do angażowania rodziców i rozwijania warsztatu dydaktycznego.

Organizatorzy dziękowali wszystkim za wspólną zabawę i pracę nad projektem - efekt był prosty: matematyka stała się mniej abstrakcyjna, a bardziej namacalna.

na podstawie: Gmina Radomyśl Wielki.

Autor: krystian