Mieleckie starostwo chce podnosić jakość obsługi odwiedzających je mieszkańców powiatu.

Wraz z postępem cywilizacyjnym i technicznym wprowadzane są nowoczesne formy kontaktu na linii interesant urząd. Niektóre ze spraw już teraz załatwić można bez konieczności przychodzenia do urzędu, wysyłając pocztą elektroniczną pismo bezpośrednio do wybranych osób, włącznie z członkami Zarządu. Inne formy kontaktu z mieleckim starostwem to chociażby Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP), E-kolejka (zaplanowanie wizyty w Wydziale Komunikacji).

Nie da się jednak całkowicie wyeliminować, prędzej czy później, bezpośredniego kontaktu. Wprowadzanie nowych, wyższych standardów obsługi interesantów zapowiadał na samym początku swojej kadencji obecny Starosta Stanisław Lonczak.

Jak podkreślał Starosta - najważniejsza jest kultura osobista pracowników starostwa i ich wiedza merytoryczna. Oba te czynniki muszą być ze sobą skorelowane. Można być znakomitym fachowcem w swojej dziedzinie ale bez umiejętnego „podejścia do ludzi” nie załatwi się ludzkich spraw. I odwrotnie – sama uprzejmość w stosunku do interesantów, to stanowczo za mało. Dbałość o poziom obsługi w naszym Urzędzie jest dla mnie bardzo ważna. Mówiłem o tym od samego początku obecnej kadencji i będę tego wymagał do samego jej końca.

W miniony piątek (13.IX) zorganizowane zostało dla wszystkich pracowników mieleckiego starostwa szkolenie z „urzędniczego savoir-vivre’u”. Zewnętrzna firma szkoleniowa (SZKOLENIA ŁÓDŹ Centrum Kształcenia) przygotowała specjalny zestaw paneli dyskusyjnych, poprzedzonych krótkimi wykładami tematycznymi.

Jak nazywać odwiedzające urząd osoby? Petent, interesant, obywatel, a może mieszkaniec?
Jak poprawnie nawiązywać relacje? W jaki sposób komunikować się z osobami młodymi, a jak z tymi w podeszłym już wieku? To tylko przykładowe tematy, jakie były przedmiotem szkolenia.

mp