Starostwo Powiatowe w Mielcu dołączyło do listy punktów, w których mieszkańcy powiatu mogą potwierdzić swój profil zaufany.

Profil zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu!

Profil zaufany założysz:

- PRZEZ INTERNET
Profil zaufany możesz założyć bez wychodzenia z domu, jeśli masz:
• konto w systemie banku lub innego przedsiębiorcy, który ma zgodę na potwierdzanie profilu zaufanego (ich listę znajdziesz na stronie profilu zaufanego),
• kwalifikowany podpis elektroniczny.

- W PUNKCIE POTWIERDZAJĄCYM
Punkty potwierdzające to przede wszystkim różne urzędy i niektóre banki. Wniosek o założenie profilu zaufanego automatycznie wysyłasz przez internet, kiedy rejestrujesz konto. Natomiast swoje dane potwierdzasz osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą). Pracownik punktu potwierdzającego poprosi cię o okazanie dokumentu tożsamości. Następnie wydrukuje złożony przez ciebie wniosek i poprosi o jego podpisanie.

Jak założyć profil zaufany?
1. Wejdź na stronę profilu zaufanego albo na stronę ePUAP
2. Kliknij Zarejestruj się.
3. Wypełnij formularz.
4. Kliknij Zarejestruj się. W ten sposób złożysz wniosek o założenie profilu zaufanego.
5. Sprawdź, czy dobrze pamiętasz podany identyfikator i hasło — zaloguj się na stronie profilu zaufanego.
6. Idź do wybranego punktu potwierdzającego i potwierdź tam założenie profilu zaufanego. Masz na to 14 dni od złożenia wniosku.
7. Jeżeli nie zdążysz potwierdzić profilu zaufanego w ciągu 14 dni — zaloguj się na stronie profilu zaufanego i ponownie złóż wniosek.

Gdzie potwierdzić profil zaufany?
Sprawdź adres najbliższego punktu potwierdzającego:
1. Wejdź w wyszukiwarkę punktów potwierdzających na stronie profilu zaufanego.
2. Kliknij przcisk Filtr po prawej stronie.
3. W polu Miejscowość wpisz nazwę miasta.
4. Kliknij przycisk Filtruj.
5. Wyświetli ci się lista wszystkich punktów potwierdzających w twoim mieście.

Na liście punktów, w których można potwierdzić profil zaufany dostępne są nowe lokalizacje. To:
- Starostwo Powiatowe w Mielcu, ul. Wyspiańskiego 6 – Kancelaria Ogólna
- Starostwo Powiatowe w Mielcu, ul. Sękowskiego 2B – Wydział Komunikacji

Co zyskasz?
Dzięki profilowi zaufanemu możesz korzystać z setek usług online na wielu portalach urzędowych. Takimi portalami są między innymi:
• Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) — na przykład złożysz tu wniosek o dowód osobisty, uzyskasz odpisy aktów stanu cywilnego, zgłosisz urodzenie dziecka, złożysz odwołanie od decyzji administracyjnej,
• Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS) — na przykład możesz tu umówić się na wizytę w placówce ZUS, wysłać wnioski, sprawdzać swoje zwolnienia lekarskie, sprawdzić, czy pracodawca zgłosił cię do ubezpieczeń, sprawdzić informacje o stanie swojego konta ubezpieczeniowego w ZUS,
• Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej (CEIDG) — na przykład możesz tu założyć firmę, wznowić lub zawiesić działalność gospodarczą, uzyskać dane osób, które prowadzą firmy w Polsce.

W serwisie OBYWATEL.GOV.PL również korzystamy z profilu zaufanego. Dzięki temu potwierdzamy, kim jesteś. Za pomocą profilu zaufanego możesz tu sprawdzić:
• swoje punkty karne,
• swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych,
• czy twój dowód jest unieważniony,
• swoje dane w rejestrze PESEL.
• swoje dane medyczne w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) na pacjent.gov.pl

ms

Galeria zdjęć