Pozycjonowanie jest obecnie bardzo popularną metodą promocji stron w internecie. Aby można było prowadzić je efektywnie, konieczne jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Czym dokładnie są słowa kluczowe i jak powinno się je dobierać?
Czym jest pozycjonowanie
Rozpocznijmy od tego, czym dokładnie jest metoda reklamy jak pozycjonowanie, która również określana jest jako SEO. Termin ten jest związany z reklamą odbywającą się w wyszukiwarce internetowej, najczęściej w Google, jako że to ona jest najczęściej używana przez internautów.
Reklama jak pozycjonowanie stron internetowych ma na celu podniesienie pozycji, na której prezentowana jest promowana strona internetowa w wyszukiwarce. Ma to bardzo duże znaczenie dla jej widoczności oraz liczby odwiedzin. Gdy zatem strona będzie dobrze widzialna przez internautów, będą oni częściej na nią wchodzili.
Warto wskazać, że pozycjonowanie stron połączone jest również z innymi metodami promocji, między innymi jak content marketing oraz social media marketing, czyli marketing treści oraz marketing w mediach społecznościowych.
Co to są słowa kluczowe
Aby prowadzić działania w zakresie SEO, trzeba wybrać właściwe słowa kluczowe. Są one też określane jako frazy kluczowe albo po angielsku jako keywords.
Termin ten odnosi się do fraz, które używane są w celu promocji strony internetowej i określają one zawartość danej strony i produkty albo usługi, jakie pragnie się na niej promować.
Słowa te odzwierciedlają jednocześnie słowa wpisywane do wyszukiwarki internetowej przez internautów, dlatego mogą one wydawać się mało gramatyczne. Przykładowe słowa kluczowe to „pozycjonowanie stron”, „pozycjonowanie Warszawa”.
Jak dobierać słowa kluczowe
Dobór prawidłowych słów kluczowych ma zatem bardzo duże znaczenie, aby reklama przez SEO pozwoliła na odniesienie odpowiednich skutków.
Aby je dobrać, obecnie najczęściej wykorzystuje się narzędzia online, na przykład dostarczane przez Google. Prezentują one listę słów kluczowych, które pozwolą na uzyskanie najlepszych efektów promocji.
Warto też wskazać, że słowa kluczowe mogą mieć zróżnicowane formy, na przykład mogą być one krótkie i ogólne, ale również mogą być to frazy bardziej rozbudowane, które określane są mianem long-tail, czyli długiego ogona.
Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego
Dobór odpowiednich słów kluczowych wymaga również sprawdzenia ilości ich wyszukiwań. W tym celu również wykorzystuje się różnego rodzaju internetowe narzędzia, na przykład oferowane przez Google.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat odpowiedniego dobierania słów kluczowych? Zajrzyj na blog o pozycjonowaniu, gdzie możesz znaleźć wiele pomocnych informacji!