Pięcioro uczniów z Mielca wśród stypendystów programu Nie zagubić talentu

Sala w Rzeszowie wypełniła się oklaskami i szkolnymi dumami - rodzice, nauczyciele i przedstawiciele samorządu obserwowali, jak młode talenty odbierają nagrody. Wśród 84 wyróżnionych w województwie znalazło się pięcioro uczniów z Mielca, a ich sukcesy stały się tematem rozmów o tym, jak miasto wspiera rozwój zdolnej młodzieży. To wydarzenie zapowiada nowe możliwości dla nagrodzonych i szkół, które je wychowały.
- Gala programu Nie zagubić talentu pokazała różnorodność osiągnięć
- Pięcioro wyróżnionych z Mielca i co to znaczy dla miasta
Gala programu Nie zagubić talentu pokazała różnorodność osiągnięć
Podczas uroczystości, która odbyła się 28 listopada 2025 r. w Podkarpackim Centrum Innowacji w Rzeszowie, organizatorzy wręczyli stypendia dla 84 najzdolniejszych uczniów z regionu. Wyróżnienia przyznano za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. Wśród nagrodzonych znaleźli się przedstawiciele mieleckich szkół - potwierdzenie, że w mieście nie brak talentów gotowych osiągać sukcesy poza miejscowym środowiskiem.
Uczniów nagradzał - i gratulował im osobiście - Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl. Na gali obecni byli także: Podkarpacki Kurator Oświaty Dorota Maluchnik, Drugi Zastępca Prezydenta Miasta Mielca Tomasz Leyko oraz dyrektorzy szkół - Adam Jastrząb (SP 3) i Dorota Buczek (SP 13).
Pięcioro wyróżnionych z Mielca i co to znaczy dla miasta
W gronie stypendystów znaleźli się uczniowie z trzech mieleckich podstawówek:
- ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Mielcu - Kinga Wojdon i Adrian Kozłowski,
- ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Mielcu - Krzysztof Pietruszka,
- ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Mielcu - Piotr Kulczyk i Jaromir Sieńkowski.
Nagroda to nie tylko laurka - to impuls. Dla szkół to potwierdzenie dobrej pracy nauczycieli i systemowych rozwiązań wspierających rozwój uczniów. Dla rodziców i opiekunów to sygnał, że warto inwestować w dodatkowe zajęcia, konkursy i warsztaty. Dla samych laureatów otwierają się możliwości dalszych stypendiów, zaproszeń do projektów edukacyjnych i kontaktów z mentorami.
W praktycznym wymiarze mieszkańcy mogą oczekiwać, że sukcesy dzieci będą przekładać się na większą aktywność szkół w konkursach i programach regionalnych - to z kolei sprzyja lepszej ofercie pozaszkolnej dla młodzieży. Szkoły, które wyhodowały stypendystów, mogą także liczyć na większe zainteresowanie rodziców przy zapisach kolejnych roczników.
na podstawie: Urząd Miejski Mielec.
Autor: krystian

