SZANOWNI MIESZKAŃCY!

Urząd Miejski w Mielcu informuje, iż zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm.) gmina prowadzi ewidencję zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków, w celu kontroli częstotliwości ich opróżniania, jak również dla potrzeb opracowania gminnego planu rozwoju sieci kanalizacyjnej.

Z uwagi na podjęte działania mające na celu porządkowanie spraw związanych z odbiorem nieczystości ciekłych z nieruchomości niepodłączonych do zbiorczych systemów kanalizacyjnych oraz biorąc pod uwagę konieczność eliminowania złych praktyk nielegalnego zrzutu ścieków, zwracamy się do Państwa z prośbą o

wypełnienie ankiety o posiadaniu zbiornika bezodpływowego (szamba), przydomowej oczyszczalni ścieków lub jego braku

. Na podstawie wypełnionych przez Państwa ankiet, gmina zaktualizuje wymaganą przepisami prawa ewidencję zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków, a zebrane dane dadzą obraz potrzeb w perspektywie najbliższych lat odnośnie budowy nowych odcinków kanalizacji sanitarnej. Do wypełnienia ankiety zobowiązani są właściciele nieruchomości niepodłączonych do kanalizacji lub właściciele istniejących budynków, którzy dokonali podłączenia do sieci w przeciągu ostatnich 6 miesięcy.

Wypełnione i podpisane ankiety należy przekazać do Urzędu Miejskiego w Mielcu w nieprzekraczalnym terminie do 30 kwietnia 2023 r.:

– osobiście do Urzędu Miejskiego w Mielcu, parter w budynku przy ul. Żeromskiego 26 lub

– osobiście w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami, ul. Żeromskiego 23, I piętro, pokój nr 15 lub

– pocztą na adres: Urząd Miejski w Mielcu, ul. Żeromskiego 26, 39-300 Mielec lub

– elektronicznie w formie skanu na adres mailowy:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

.

Należy podkreślić, że właściciele nieruchomości zobowiązani są do korzystania z usług firm, które posiadają stosowne zezwolenie Prezydenta Miasta Mielca (wykaz podmiotów uprawnionych do opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz transportu nieczystości ciekłych znajduje się na stronie internetowej miasta

https://www.mielec.pl/zbiorniki-bezodplywowe/

). Z przedsiębiorcą prowadzącym tego typu działalność, należy podpisać umowę i po każdorazowym usunięciu nieczystości ciekłych, odebrać rachunek, fakturę lub paragon. Każdy z tych dokumentów jest potwierdzeniem korzystania z usług uprawnionej firmy oraz dowodem legalnego pozbywania się nieczystości płynnych

Mając na względzie obowiązki nałożone na samorządy, które wynikają bezpośrednio z przepisów prawa regulujących kwestie związane z gromadzeniem i usuwaniem nieczystości ciekłych, jak i przede wszystkim dobro ogółu oraz naszego lokalnego środowiska informujemy, że gmina zobowiązana jest do przeprowadzania kontroli nieruchomości niepodłączonych do zbiorczej sieci kanalizacyjnej. Podczas kontroli właściciel nieruchomości zobligowany jest do okazania zawartej umowy oraz dowodów uiszczania opłat (faktury, rachunki, paragony) za usługę odbioru ścieków lub serwisu przydomowej oczyszczalni ścieków. Kontrole każdej nieruchomości będą odbywać się systematycznie tj. co dwa lata – dowody wywozu należy przechowywać prze okres 2 lat w celu ich okazania podczas kontroli. Właściciele nieruchomości, którzy nie mają jeszcze podpisanych umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub przydomowych oczyszczalni ścieków powinni to uczynić niezwłoczne.

Łukasz Janyst
Data publikacji: